Aan het thuisfront

Via dit blog proberen WE jullie wat op de hoogte te houden van onze wederwaardigheden hier in Thailand.
Je komt hier af en toe wel eens een foto tegen in de berichtjes, maar als je graag álle foto´s ziet, klik dan op de link bij ´ons foto-album´.
Enne.... WE horen natuurlijk ook graag iets terug! Dat kan door middel van een reactie in ons gastenboek (zie link aan de linkerzijde van deze pagina).

Het laatst geplaatste bericht in ons gastenboek:

zaterdag 15 december 2007

Zomaar een leuk dagje.


Vandaag heeft Els de eerste dag van haar massagecursus gehad (en nu dus volledig uitgeteld) en ik heb wat geshoppd en gezwommen. Geen bijzondere bezigheden, maar van het streetlife hier kan ik elke dag me weer verbazen en genieten. Zomaar wat lopen, je komt de leukste dingen tegen. Vanmorgen ook weer zoiets: in een vrij drukke straat zit midden op het smalle trottoir een thai zijn motorbike te repareren. In een grote cirkel omhem heen lagen bouten, schroeven, moeren, sleutels enz. en die hele motor lag uit elkaar. Niemand die daar van opkijkt. Even verderop een winkel/atelier voor luidsprekerkasten. Worden op straat gemaakt, met luidsprekers waarvan als je ze ziet al pijn in je oren krijgt! Dan zit er weer iemand op straat met een naaimachine, dingen te maken of te verstellen en tussendoor dus veel rokende barbequetjes van de mensen die worstjes, sate's, gebakken banaan enz. verkopen. Dan de winkels, allemaal zo propvol, dat je je afvraagt 'waar laten ze hun handselswaar!'
Vanmiddag naar een echt zwembad geweest. Bij het guesthouse is wel een badje, in de schaduw en na 3 uur geen zon meer. The public swimmingpool is buiten de city, ik wilde gaan lopen, maar veel te warm; dan neem je dus een tuktuk. Gewoonlijk staan er een stuk of 3 bij Starbuck, dus daarheen. Inderdaad, maar de chauffeurs van de eerste 2 lagen zo ongeveer in coma, de derde werd net wakker: swimmingpool ChgMailand road, please. Moest 100 Baht kosten. Oh nee, 50! De andere chauffeurs werden ook wakker en begonnen mee te doen. Ze zakten tot 60 Bath en een verhaal over de dure brandstof enzo. Ik zei dat ik wel ging lopen en ging weg. Om het hardst stonden ze toen te roepen dat het OK was, maar ik was de weg al overgestoken. Heel even later stopte een tuktuk naast me op de weg: jawel een van die chauffeurs: fifty is good. Dus ingestapt en pijlsnel naar het zwembad. Het blijft een leuke sport!
Het zwembad is ook een leuke en verfrissende ervaring, maar dat voor de volgende keer.