Aan het thuisfront

Via dit blog proberen WE jullie wat op de hoogte te houden van onze wederwaardigheden hier in Thailand.
Je komt hier af en toe wel eens een foto tegen in de berichtjes, maar als je graag álle foto´s ziet, klik dan op de link bij ´ons foto-album´.
Enne.... WE horen natuurlijk ook graag iets terug! Dat kan door middel van een reactie in ons gastenboek (zie link aan de linkerzijde van deze pagina).

Het laatst geplaatste bericht in ons gastenboek:

donderdag 6 december 2007

Een dagje brommen.....



Nee, ik ben niet stout geweest, ook niet voor Sinterklaas, maar ik heb een dagje op de brommer gezeten. Els moest nog voor een controle naar het Ram Hospital en ik zou het voornemen uitvoeren om met de brommer de omgeving te gaan verkennen en bovenal die motorbike en het verkeer te leren kennen.
Ben dus een kilometer of 20, 30 ten zuiden van Chiang Mai geweest, op het platteland. En dat weet je dan: je weet op een gegeven moment niet meer waar je bent, waar je naar toe gaat en je kunt het niemand vragen! Hoezo? Wel, de bewegwijzering is uitsluitend in het thai letterschrift, er valt dus niets van te maken. De mensen spreken geen engels meer, slechts thai, dus dat gaat ook niet.
Dus gewoon maar wat gereden en genoten van de natuur, de rijstvelden, de rustige weg, de houten thai huizen, de schitterende moderne huizen enz.
Tot ik op een kruising kwam en daar een lange, mooie oprijlaan zag van een Medische planten kwekerij. Even kijken, dacht ik. En wat ik daarna aantrof: een schitterend landgoed met prachtige tuinen en waterpartijen, vol met beelden! Ik parkeerde de motorbike en heb wat foto's genomen. Er kwam een man aan en hij nodigde me uit ook het schitterende huis te bekijken, het huis van zijn boss. Niet in het huis geweest, maar wel erachter bij de vijver, zijn eigen tempeltje enz. Nog een andere tuin, vol met beelden, waterval etc. Zo smaakvol.
Daarna weer doorgereden en gewoon genoten van het landschap. Het was inmiddels spitsuur in Chiang Mai, maar met mij en de brommer is alles perfect gegaan, alleen kost het wat tijd bij de stoplichten.
Teslotte: we hebben voor de verjaardag van de Koning getracht wat videos te maken. Hoop dat ze de moeite waard zijn, maar beoordeel zelf.