Aan het thuisfront

Via dit blog proberen WE jullie wat op de hoogte te houden van onze wederwaardigheden hier in Thailand.
Je komt hier af en toe wel eens een foto tegen in de berichtjes, maar als je graag álle foto´s ziet, klik dan op de link bij ´ons foto-album´.
Enne.... WE horen natuurlijk ook graag iets terug! Dat kan door middel van een reactie in ons gastenboek (zie link aan de linkerzijde van deze pagina).

Het laatst geplaatste bericht in ons gastenboek:

maandag 17 december 2007

Effe rust..



Ja, daar was ik wel aan toe, een dagje rust na die twee dagen cursus! Dat was hard werken, amai! Zoals Willem al vertelde, was ik 's avonds echt helemaal uitgeteld, en spierpijn dat ik had! Het is wel heel leuk om te doen, en ik steek er veel van op, maar het echte werk kan natuurlijk pas beginnen nadat ik heeeeel veeel heb kunnen oefenen, dus kandidaat-slachtoffers kunnen zich vanaf nu aanmelden....
Het is een prive-cursus, dus met 1 lesgeefster voor 1 cursist. Oi (zo heet ze) begint met een gedeelte voor te doen op mijn lijf, dan nemen we de cursusstof door in het boek en kan ik het behandelde gedeelte op haar proberen toe te passen. De eerste keer geeft ze dan nog aanwijzingen over de volgorde en zo, maar aan het eind van de dag moet ik het zelf doen, wel met het cursusboek onder handbereik. Op dat moment geeft Oi alleen nog aanwijzingen als er iets niet helemaal goed gaat. Het is een cursus volgens de methode van de Bangkokse Wat Po, dat wil zeggen dat er ook veel stretching in voor komt. Dat gedeelte is fysiek erg zwaar, je werkt dan met handen en knieen en ellebogen en voeten. Maar je kunt een behandeling van een uur ook zelf samenstellen uit de verschillende onderdelen, dus je bijvoorbeeld meer op massage richten. Wat ik zelf al een paar keer aan massages had gehad, was eigenlijk erg deugddoend voor de spieren, zonder dat er stretching aan te pas is gekomen. Goed, morgen zal ik weten te vertellen of ik het diploma in m'n zak heb, nog een dagje hard werken.
Vandaag dus de welverdiende rustdag: we hebben weer een motorfiets gehuurd en aangezien Willem altijd rijdt, hoef ik alleen maar achterop te zitten en om me heen te kijken. Willem doet dat trouwens heel goed, had ik dat al eens gezegd? Het gaat steeds soepeler in het drukke verkeer en hij is net een gps, weet (bijna) altijd de weg. Vandaag zijn we naar het zwembad gereden, waar Willem eerder al eens in z'n eentje was gaan verkennen. Wat zalig, zo'n groot zwembad in plaats van het kleine badje bij het guesthouse, nu kunnen we met trots zeggen dat we onze 10 baantjes vandaag weer gezwommen hebben. Het water is er ook wat meer opgewarmd en er staan ligstoelen rondom. Gelukkig ook voldoende schaduw, want het is hier de laatste dagen weer knap warm. Net als tijdens onze vorige reis is het ook nu weer te warm voor de tijd van het jaar, normaal zou het hier in het noorden zo'n 25-27 graden moeten zijn, zoals we in de eerste weken ook hadden, maar nu zitten we constant in 33 graden!