Aan het thuisfront

Via dit blog proberen WE jullie wat op de hoogte te houden van onze wederwaardigheden hier in Thailand.
Je komt hier af en toe wel eens een foto tegen in de berichtjes, maar als je graag álle foto´s ziet, klik dan op de link bij ´ons foto-album´.
Enne.... WE horen natuurlijk ook graag iets terug! Dat kan door middel van een reactie in ons gastenboek (zie link aan de linkerzijde van deze pagina).

Het laatst geplaatste bericht in ons gastenboek:

vrijdag 30 november 2007

Een dagje alleen op stap



Els heeft, eigenlijk 'had' wat darmklachten (ze zal morgen zelf wel verslag doen) Vreemd, want we eten zo ongeveer hetzelfde, alleen nog voorzichtiger dan ik en ik heb nergens last van. Daarom alleen een wandeling gemaakt door de stad. Wilde wat boodschapjes doen en kwam zo terecht in de grote overdekte markthal bij de Ping River.
Je kunt je niet indenken hoe het er daar aan toe gaat, de enorme hoeveelheden voedsel op de begane grond, op de 1e en 2e etage kleding, kleding, kleding. Verbijsterd vroeg ik me af of hier de hele stad in het nieuw gestoken moest worden.
Het zijn daar allemaal kleine ondernemers die enkele vierkante meters huren en die moeten benut worden: stapel T-shirts, polo's, jacks en noem het. Tegen prijzen die al even ongelofelijk zijn.
Beneden het voedsel dus: een afdeling 'levende' vis, de slagers met hun vlees ongekoeld op de toonbank, verder alle soorten noodles, gedroogde vis in alle soorten en maten. Zelfs gedroogde kikkers: zoiets wat je wel eens op de weg ziet liggen als er een platgereden is (eet smakelijk)Verder natuurlijk nog talloze niet te benoemen levensmiddelen. Maar ik kwam voor een paar sokken en ook die waren er: 4 paar voor 100 Baht (2 euro)De foto's spreken voor zich, denk ik.