Aan het thuisfront

Via dit blog proberen WE jullie wat op de hoogte te houden van onze wederwaardigheden hier in Thailand.
Je komt hier af en toe wel eens een foto tegen in de berichtjes, maar als je graag álle foto´s ziet, klik dan op de link bij ´ons foto-album´.
Enne.... WE horen natuurlijk ook graag iets terug! Dat kan door middel van een reactie in ons gastenboek (zie link aan de linkerzijde van deze pagina).

Het laatst geplaatste bericht in ons gastenboek:

vrijdag 8 februari 2008

Reisperikelen

Gisteren zijn we om een uur of half elf uit ons guesthouse op Koh Samui vertrokken. Eerst de bus genomen naar Nathon, daar twee uur gewacht op de volgende bus, die ons op de ferry en vervolgens naar het treinstation in Suratthani zou brengen. Dat was wel heel comfortabel, alle bagage (en het is inmiddels nogal wat) in de bus, dus zelf niet moeten sleuren boot op, boot af. Het was een grote ferry en de zee was rustig, dus we hebben heel relaxed anderhalf uur op het bovendek gezeten en rondgelopen en afscheid genomen van Koh Samui.
Eenmaal weer aan wal bleek de busrit naar Suratthani nog een heel eind te zijn, maar gelukkig waren we toch nog op tijd voor de nachttrein naar Bangkok, die om kwart na zes zou vertrekken.
Tja, zo'n slaaptrein, da's een aparte ervaring hoor. We hadden twee bovenbedden geboekt, omdat de onderbedden al uitverkocht waren. Om 19.00 (!) kwam er een stewart die met een paar handgrepen de stoelen omvormde tot de onderbedden en direct erachteraan met nog een paar handgrepen de bovenbedden. Matrasjes erop, kussens erop, propere lakens, gordijntjes ervoor en... klaar waren de bedden. Maar daar stonden we dan, we waren wel verplicht om om zeven uur al in onze bedden te kruipen, want je hebt gewoon geen zitplaatsen meer! Haha, en probeer maar eens te slapen, alles piept en kraakt en buldert, die treinen zijn ook de jongste niet meer en als ze na een stop weer optrekken krijg je zo'n schok dat je er haast een whip-lash aan overhoudt! Maar uiteindelijk toch nog een paar uur geslapen en om 6 uur vanmorgen stonden we aan het station in Bangkok, waar we al snel een tuk-tuk versierd hadden (buiten de rijen wachtenden om, haha, we worden er goed in), zodat we om half zeven in ons guesthouse New Siam II aankwamen. Hetzelfde guesthouse als op de heenreis. Natuurlijk was de kamer nog niet klaar, dus... weer wachten, maar om 9 uur konden we dan toch een douche pakken, zalig!
Het is maar goed dat we hier weer twee nachten kunnen bijkomen, want deze 'bijna 24 uur' is nog niets vergeleken met onze terugreis naar Europa. Dat wordt errug lang dit keer, omdat we bij een tussenstop in Bahrein maar liefst 10 uur moeten wachten op de aansluiting. Dus heb ik eens zitten rekenen, van hotel in Bangkok tot aan de busstop in Antwerpen zal het voor mij bijna 45 uur zijn dat ik onderweg ben. En dan zeggen dat ze het allemaal zelf gewild hebben!!